6 rapoarte necesare unui manager de logistică

Home / WMS / 6 rapoarte necesare unui manager de logistică

Cu cerințe în creștere pentru servicii mai bune, produse noi și livrare mai rapidă, logistica rămâne una dintre cele mai competitive industrii. Indiferent că vorbim despre distribuție, retail sau producție, toată își dorește o reducere a costurilor, o eficientizare a producției și o livrare cât mai rapidă pentru a ajuta compania să fie deasupra concurenței și să rămână profitabilă.

Eficiența proceselor logistice depinde de un număr mare de factori, iar optimizarea acestora poate fi făcută cu ajutorul informațiilor pe care un manager de logistică le obține din anumite rapoarte. Vom prezenta în continuare câteva dintre aceste rapoarte care pot face activitatea unui manager de logistică mai ușoară.

Durata de pregatire a comenzilor

Efectele procesului de onorare a comenzilor are un impact major asupra satisfacției clienților

Acesta este primul raport relevant care vă ajută să măsurați performanța lanțului dvs. de aprovizionare. Dacă timpul dintre momentul în care clientul și-a plasat comanda și momentul în care comanda este pregătită să fie expediate este prea lung, înseamnă că aveți unele probleme în procesul de onorare al comenzilor care trebuie rezolvate.

Acuratețea comenzilor

Gradul de acuratețe al comenzilor de la plasare până la livrarea unei comenzi reprezintă o metrică importantă

Acuratețea comenzilor este un alt raport logistic extrem de important atunci când vine vorba de eficiența lanțului dvs. de aprovizionare. El măsoară cantitatea de comenzi care sunt procesate, expediate și livrate fără incidente: timpul de expediere, precum și timpul de livrare sunt respectate, iar mărfurile nu sunt deteriorate. Acest raport este important deoarece arată eficiența echipei din depozit și a serviciilor de livrare și care duce, desigur, la clienți mai mulțumiți care doresc să vină înapoi sau să vă recomande serviciile.

Timpul de livrare

Raportul urmărește timpul necesar pentru ca o comandă să ajungă la destinație

Timpul de livrare este măsurat de la momentul plasării comenzii și până în momentul livrării la client. Dacă măsurați timpul de livrare din depozit (adică de la primirea comenzii și până la ieșirea acesteia din depozit), la care adăugați timpul de transport până în momentul în care acesta ajunge la client și faceți o medie, vă puteți monitoriza activitatea și măsura eficiența proceselor și, la nevoie, puteți identifica noi căi de corectare și optimizare a acestui timp.

Costurile de depozitare

Monitorizarea cheltuielilor implicate în gestionarea depozitului

Depozitarea reprezintă gestionarea spațiului și a timpului. Costurile de depozitare se referă la banii alocați mărfurilor transferate în sau în afara depozitului, precum și costurile cu echipamentele, energia, depozitarea și încărcarea bunurilor, costurile cu forța de muncă, expedierea și livrarea. Măsurarea acestora nu este o sarcină ușoară, dar trebuie făcută și reprezintă un factor important care influențează profitabilitatea business-ului în sine.

Acuratețea stocurilor

Evitați problemele cauzate de stocurile inexacte

Dacă stocul scriptic nu se potrivește cu cel fizic actual, acest lucru vă poate afecta considerabil afacerea. În cazul în care stocurile sunt este inexacte, pot apărea situații în care comenzile client să nu poată fi onorate, și se ajunge la creșterea numărului de clienților nesatisfăcuți și, în general, la costuri mai mari. Un inventar regulat care verifică discrepanțele existente cu înregistrarea electronică a stocurilor asigură că practicile sunt în ordine și că afacerea este fiabilă.

Viteza rotației de stoc

Urmăriți care sunt produsele “campioane” și care sunt articolele de care trebuie să scăpați

Acest raport măsoară numărul de vânzări într-o anumită perioadă de timp. Este un indicator excelent nu doar pentru echipa de logistică pentru planificarea eficientă a aprovizionării, dar și pentru planificarea mai bună a activităților de marketing și vânzări și pentru utilizarea mai judicioasă a eforturilor acestor echipe pentru maximizarea vânzărilor.

Acestea sunt doar câteva dintre informațiile pe care se bazează managerul de logistică în gestionarea activității depozitului și a echipelor sale. FluxVision WMS este o componentă cheie în gestiunea eficientă a operațiunilor de depozitare și asigură creșterea performanței depozitului dvs, iar rapoartele și indicatorii de performanță sunt la doar un click distanță indiferent de complexitatea datelor.

Fiți gata și fiți deschiși la schimbare ca să nu rămâneți în urmă!

Leave a Comment