Crizele și bunele practici în managementul serviciilor de depozitare

Home / WMS / Crizele și bunele practici în managementul serviciilor de depozitare

În ultimii doi am tot vorbit despre crize: criza sanitară, criza de combustibil, criza de forță de muncă, iar acum ne lovim, peste toate, de criza de materie primă, care a impactat pe cele mai multe din industriile producătoare. Pe prima o lăsăm deoparte, iar despre criza de combustibil lăsăm să vorbească specialiștii, dar există deja soluții alternative, doar ca la costuri mult mai mari, iar înlocuirea parcurilor auto va fi un proces de durată. 

 

Criza forței de muncă nu este o noutate, nici pe departe. Se discută de peste 10 ani despre acest subiect și, din nou, au apărut alternative: automatizarea la maximum, inteligența artificială și roboții. 

 

În zona de depozitare nu mai este deloc o noutate folosirea roboților, Amazon fiind unul dintre primii care le-au descoperit eficiența. Conform ultimelor declarații ale reprezentanților Amazon, în momentul de față au peste 350.000 de roboți care lucrează alături de sutele de mii de angajați pe care-i au în centrele de distribuție din întreaga lume. Conform companiei de consultanță ABI Research, introducerea roboților mobili în depozite va avea o rată anuală de creștere de aproape 40% între 2021 și 2030 și va depăși 500.000 de unități, în 2030.  

 

Cât despre utilizarea inteligenței artificiale, putem folosi exemplul DHL care a implementat cu succes într-unul din depozitele sale din Olanda un proiect-pilot de testare a ochelarilor inteligenți și a realității augmentate. Tehnologia a fost folosită pentru a testa operațiunile de “pick-by-vision”. Cu ajutorul ochelarilor inteligenți și al realității augmentate, operatorul este ghidat în depozit afișându-i-se pe lentila ochelarilor lista de picking. Un alt beneficiu al acestei tehnologii este și faptul că ochelarii fac și scanarea codurilor de bare, operatorul având astfel amândouă mâinile libere pentru a manevra marfa cu o mai mare precizie. Procesul de picking se face astfel mult mai rapid și fără greșeală. Acest proiect pilot a demonstrat o creștere a eficienței operatorilor în procesul de picking cu 25%.

 

Cât despre criza de materie primă, pentru a-i contracara pe cât posibil efectele, măcar pe termen scurt, este nevoie de o optimizare a serviciilor de depozitare. 

­­

Câteva bune practici în managementul serviciilor de depozitare pe care trebuie să le aveți în vedere:

  • Alocarea eficientă a spațiilor de depozitare (slotting) și împărțirea pe zone a depozitului, în funcție de tipologia produselor depozitate și a comenzilor (viteza de rotație a mărfii, volum, greutate, numărul liniilor de comanda, unitatea de livrare)
  • Cunoașterea și localizarea în timp real a produselor în depozit și acuratețea stocului fizic fără oprirea activității depozitului
  • Managementul eficient al proceselor logistice
  • Confirmarea tranzacțiilor și comunicarea proceselor interne și externe, către terți și parteneri, prin folosirea codurilor de bare, RFID și a terminalelor mobile
  • Selecția corectă a metodei de picking
  • Reducerea timpilor și a cheltuielilor de stocare pentru realizarea operațiunilor de cross-docking
  • Corelarea proceselor de picking și expediție pentru livrarea la timp a comenzilor

 

SocrateERP și Fluxvision WMS sunt două soluții inovatoare care reprezintă componente cheie în administrarea eficientă a companiilor din logistică. Soluțiile noastre permit gestionarea automată a tuturor proceselor și a canalelor de distribuție, optimizează stocurile și depozitarea, oferind flexibilitate maximă în personalizarea oricărui flux de lucru specific unei firme.

 

Fluxvision WMS este prima soluție software de gestiune a depozitelor bazată pe infrastructură cloud adresată companiilor care doresc să-și automatizeze depozitele și să gestioneze complet toate activitățile de depozitare pentru un număr nelimitat de entități. Tehnologia de ultimă generație și dezvoltarea permanentă a funcționalităților sistemului permit implementarea acestuia în companii de distribuție, logistică sau producție, indiferent de dimensiune.

 

SocrateERP este platforma de business care furnizează o soluție completă și complexă de gestiune economică, gestiune a relațiilor cu clienții – CRM și Business Intelligence – BI, și susține performanța afacerii. Dezvoltat pentru afaceri moderne, SocrateERP în cloud este scalabil, flexibil și adaptabil. Cel mai mare beneficiu este organizarea proceselor 

de business. Aprovizionarea, managementul stocurilor, urmărirea clienților, urmărirea cash-flow-ului, bugetarea, managementul centrelor de cost, sunt doar cateva exemple în care SocrateERP acționează în mod direct și benefic.

 

Dacă doriți să le vedeți la lucru, puteți urmări studiul de caz video realizat cu Select Auto, unul dintre cei mai mari importatori și distribuitori de scule și echipamente pentru reparații auto, cu peste 50 000 de clienți în toată țara, a implementat soluțiile ERP și WMS, în cloud, de la BITSoftware. 

 

“Cu SocrateCloud ERP si FluxVision WMS, totul este măsurabil, iar acesta este un aspect foarte important pentru noi. În decursul celor 9 luni care au trecut de când utilizăm ambele soluții, am livrat 252 000 de articole și nu am avut nici o eroare, am eliminat pur și simplu eroarea umană. Dacă înainte aveam nevoie de 3-4 luni să învățăm un om în depozit, pentru a-l integra în muncă, acum vorbim de 3-4 zile.  Am optimizat spațiul în depozit cu 30%. Timpul de livrare s-a îmbunătățit cu 25% și cu același personal reușim să facem cu 30% mai mult.” – Radu Buda, Director General Select Auto

 

​​

Solicitați un demo FluxVision WMS!

Leave a Comment