Elemente cheie în digitalizarea depozitului

Home / WMS / Elemente cheie în digitalizarea depozitului

Transformarea digitală necesită noi modele digitale de business pentru companiile care vor să rămână profitabile şi să îşi păstreze poziţia din piaţă. La fel ca majoritatea industriilor, transportul și logistica se confruntă în prezent cu o serie de schimbări importante, care aduc deopotrivă atât riscuri, cât şi multe oportunităţi: noile tehnologii, modul în care se schimbă aşteptările clienţilor şi noi modele de business. Astfel, companiile de logistică se confruntă cu o eră a schimbărilor fără precedent, pe măsură ce digitalizarea se impune, iar așteptările clienților evoluează. 

Specialiștii în domeniul logistic spun că în următorii cinci ani vom vedea o creştere semnificativă pe segmentul adoptării soluţiilor digitale în acest sector, iar schimbările vor fi realizate în urma unor investiţii majore. În era digitalizării, industria logistică trebuie să evalueze posibilitățile şi oportunităţile oferite de tehnologie și să se adapteze la acestea. Estimările privind cheltuielile cu digitalizarea sunt estimate la nivel mondial la 9,4 miliarde de dolari în următorii ani.

Pe măsură ce vă dezvoltaţi activitatea, este imperativ să regândiţi modelul de funcţionare, astfel încât lanţul de aprovizionare să asigure satisfacerea unui volum mai mare de comenzi, iar distribuţia să se desfăşoare mai rapid. Prin implementarea unor soluții software dedicate industriei de logistică vă puteţi îmbunătăţi eficienţa şi beneficia de avantaje competitive, concomitent cu extinderea activităţii.

Pentru o dezvoltare pe termen lung, aveţi nevoie de o abordare integrată şi de identificarea corectă a pașilor pe care trebuie să-i parcurgeţi în modernizarea și digitalizarea depozitului, precum și de soluțiile software care să vă susțină dezvoltarea pe viitor, nu doar pentru momentul prezent. 

Segmentarea fluxurilor de lucru 

Atunci când se pune problema optimizării proceselor și fluxurilor de lucru, trebuie de fapt să răspundeți la întrebarea: Cum facem clientul să cumpere de la noi? Nu-i atât de simplu, nu? Trebuie să investiți în depozit, să aveți produsul pe stoc, să nu aveți erori în inventar și trebuie să aveți și un preț avantajos. Ca să puteți face toate aceste lucruri, trebuie să optimizați toate procesele din depozit – într-un cuvânt, să lucrați eficient. Cu cât procesele sunt mai simple și mai clare, cu atat puteți face lucrurile mai ușor și mai rapid. 

Este necesar să configuraţi fluxurile de lucru ideale. Această primă etapă vă permite să identificaţi punctele în care fluxurile sau personalul se blochează de cele mai multe ori, putând astfel să rafinaţi strategia referitoare la tehnologie pentru un nivel mai ridicat  de eficienţă. Faceţi o listă cu toate blocajele cu maxim de detalii (de exemplu, de câţi paşi suplimentari sau secunde este nevoie pentru a colecta, ambala sau duce produsele la locul de depozitare).

Apoi haideți să discutăm împreună toate aceste aspecte și să găsim soluțiile pe care le puteţi folosi pentru rezolvarea fiecărei probleme. 

Optaţi pentru o soluție WMS de ultimă generaţie

Scalabilitatea soluțiilor și echipamentelor utilizate în depozit sunt elementele cheie pentru asigurarea eficienţei activităţii pe măsura creşterii cererii. Dotarea depozitului cele mai potrivite soluții este primul pas pentru îmbunătăţirea productivităţii şi eficienţei şi eliminarea erorilor şi întârzierilor costisitoare în livrarea comenzilor.

Personalul din depozite poate ţine ritmul cu creşterea volumului de lucru şi cerinţele de accelerare a operaţiunilor, numai dacă are la dispoziţie tehnologii adecvate. Realizarea de investiţii în soluții şi servicii de asistenţă tehnică adecvate vă va permite să vă menţineţi costul total de proprietate la un nivel redus, ceea ce va avea un impact pozitiv asupra profitului. 

FluxVision WMS vă ajută să deveniți profitabili

FluxVision este aplicația de Warehouse Management System dezvoltată pe platforma SocrateCloud și este prima soluție WMS cloud din România și printre primele din Europa. FluxVision WMS automatizează activitățile din depozit și optimizează spațiul de stocare, oferind funcționalități multiple menite să crească performanța operatorilor. Sistemul transformă și organizează modul de lucru din depozit, asigurând trasabilitate completă și adaptare rapidă la schimbările din piață.

Cifre cheie pentru FluxVision WMS

În cadrul proiectelor de implementare în depozite sau rețele de distribuție care utilizează soluția FluxVision WMS, s-au înregistrat date precum:

  • 12.000 paleți livrați săptămânal dintr-un singur depozit
  • 45.000 (SKU) articole administrate
  • Rețea de depozite integrate și gestionate dintr-o singură locație; adică în depozite se operează doar pe terminale mobile, PC-uri există doar la sediul central
  • Rețea de livrare 3rd Party Logistic (3PL) cu 150 clienți ce însumează 40.000 comenzi lunar
  • Cea mai scurtă implementare a fost de doar 21 ore efectuate pe parcursul a 5 zile
  • Cea mai mare rețea de distribuție administrată cu FluxVision WMS are 350 puncte de lucru

Gata de acțiune?

Leave a Comment